Gepost: 18-04-2019 22:36
huib
zelfstandig
Universeel
Lid sinds: 09-10-2013
20 bijdragen
Een Mercedes E320 met BRC installatie heeft al enige tijd een storing, er wordt 's ochtends 100km mee gereden en 's middags weer (LPG). Alleen aan het eind van de tweede rit valt cilinder 6 weg. De volgende ochtend slaat het vervolgens nauwelijks aan en start pas (benzine) na 2 pogingen. Daarna herhaald alles zich weer.
Inmiddels ben ik er achter dat de verdamper bevriest waardoor de laatste cilinder (6) van de galerij er waarschijnlijk als eerste mee kapt. Waarom het de volgende dag niet wil starten begrijp ik niet.
Aangezien ik een beetje vastgelopen ben heb ik een schema van het koelsysteem proberen te tekenen zoals ik dat in de auto zie (geen documentatie voorhanden helaas).
Ik kom dan tot de conclusie dat als de elektrische kachelkraan gesloten staat de verdamper geen doorstroming meer heeft en het dus logisch is dat het bevriest. Alleen het rare is dat deze auto al 5 jaar zo zonder problemen rond rijd en het fenomeen pas bij een 2e rit van 80 voorkomt.
Waar ga ik hier de fout in? Iemand een idee? Dank alvast.
Gemeten
Kachel functioneert prima
Extra elektrische waterpomp werkt
Thermostaat is nieuw
Geen foutcodes
Uitgelezen met
Icarsoft Pro
Foutcodes
Geen
Downloads (1)
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen