Gepost: 03-10-2024 11:38
chef25
Chef werkplaats
Anders/Overig
Lid sinds: 19-12-2019
38 bijdragen
Beste,
Kan iemand mij uitleggen wat hier het probleem kan zijn.
Bij deze e klasse is nu voor de 2e keer na een 4000 km/na anderhalve maand de achterblokken zijn versleten aan de buitenkant en de binnenkant (waar de zuiger drukt) nog helemaal nieuw zijn, het is nu ijzer op ijzer. normaal zou er dan iets vast zitten maar dat is volgensij niet het geval. de geleider pennen kan je met 1 vinger bewegen waar de blokken in hangen is ook helemaal schoon en je kan de blokken zo op en neer schuiven in de geleiders dus niks hiervan zit vast geld zowel binnen als buiten blok. de merken die ik zet zij brembo of ate. de auto heeft een automatische parkeer rem die ik netjes met de uitleeskast in montage positie zet en daarna de zuigers met speciaal gereedschap terug draai, hierbij gaat dit niet stroef en spuit ik altijd wat kruipolie onder de hoes. hierbij let ik wel op of er roest zit op de zuiger en of de hoes is beschadigt, dit is niet het geval en alles gaat soepel. ook zijn de schijven vernieuwd
Waar kan het fout gaan als er zo een probleem voordoet dan zat er altijd iets vast en als je nou zeg de zuiger zit vast dan moet toch het binnenblok waar de zuiger op drukt de versleten blok zijn? het zijn ook niet de geleiders want alles zit nog in het vet en kan je zo bewegen. ik heb foto's gemaakt.
zou iemand mijn hier mee kunnen helpen wat het kan zijn?
ps. ik heb ook geen foutmelding met de kast op de remmen , daarbij rem de auto gewoon goed achter op de testbank. en na het monteren zet ik de remmen weer in de stand zoals ze horen met de uitleeskast
Gemeten
niks
Uitgelezen met
maxisysteem MS906BT
Foutcodes
geen
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken