Gepost: 02-02-2014 17:21
Klus
Eigenaar/monteur
Universeel
Lid sinds: 11-09-2012
199 bijdragen
Ik heb hier een E-klasse 220 CDI staan met speling op het stuurhuis. Kogels, stuurstanggewrichten, alles is in zeer goede staat en spelingvrij. Maar de tandheugel/getande stang heeft duidelijk speling en klikt bij heen en weer bewegen van het stuur (kruiskoppeling is ook goed).
Nu lees ik dat bij oudere types de speling nog wat 'uit te regelen' valt. Is dat bij deze stuurhuizen ook het geval? In wat ik vermoed dat de stelschroef is, bovenop het stuurhuis, zit een rubberen plug. Kan ik deze plug ongestraft verwijderen, geen risico op lekkage achteraf? En ga ik dan hierbinnen de inbus tegenkomen zoals beschreven bij de W123/124 modellen? Zeskant moer een slag losdraaien, inbus bij beetjes naar buiten schroeven, zie ik het een beetje juist?
De rubberen plug komt met wat gepulk met de hand niet meteen uit haar zitting, ik zou er een tang willen opzetten, maar zou toch willen weten dat ik niks beschadig op die manier....
Gemeten
Controle van fusee en stuurkogel, gewricht binnenkant spoorstang, kruiskoppeling stuurstang, allemaal goed. Speling op tandheugel duidelijk voel/zichtbaar (in de hoogte en lateraal).
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen