Gepost: 05-03-2015 14:25
Lid sinds: 13-06-2010
2171 bijdragen
Mijne heren,
Bij deze 350ML is een ESP/ASR probleem aanwezig. De foutcode C 1010 (spanning te laag) komt iedere keer terug. We hebben de 2 grote voedingen op het stuurapp. getest, de beide dikke massadraden en de geschakelde voeding +15. Al deze ansluitingen zijn belast gemeten met een 21 W lampje. (ongeveer 2 Ampere door de stekker /draad) Dit is meeerdere keren gedaan en tijdens de meting is aan de bedrading gebogen/getrokken enz. Vervolgens is het stuurapp. opgetsuurd naar ACtronics. Daar kon de fout niet opgeroepen worden, dus app. als zijnde goed weer retour. Gisteren is de module weer op het hydraulisch regelblok geplaatst. Bewust nog niet vast geschroefd om vervorming van de module te voorkomen. Na het wissen van alle fouten kwam de C1010 weer terug. De accu was inmiddels ver onder spannng gekomen door allerlei controles en metingen. Nadat we de lader aangesloten hadden is de fout weer gewist. Vanmorgen leek alles goed te gaan. Echter bij het verwijderen van de lader kwam de fout er direct weer in, zonder dat de auto gestart werd. Bij het verwijderen van de lader stond de auto wel op contact. De accuspanning is nu ongeveer 13 V. Bij het op contact zetten blijft deze wel boven de 12 V. Dit is gemeten met een multimeter. Ik kan het ook nog een keer met de scoop meten om te kijken of er een grote dip in de spanning komt. Echter het vreemde van het verhaal is dus dat bij het verwijderen van de lader direct de fout er weer in kwam, zonder dat er verder iets gebeurde. De laadspanning bij draaiende motor is gewoon ruim 14 V. Accu is nog niet zo oud, getest en is goed. Het betreft een Varta.
Wie heeft een idee?
groeten Jarrie
Gemeten
Uitgelezen C1010. (spanning te laag)
Voedingen en massa's gecontroleerd (belast)
Uitgelezen met
KTS 540
Foutcodes
C 1010
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken