Gepost: 12-04-2018 08:33
AP125
eigenaar
APS-pompen
Anders/Overig
Lid sinds: 07-09-2015
2 bijdragen
ML 420 CDI gebruikte motor geplaatst omdat bestaande motor cilinderkop was gescheurt en lagers en drijfwerk (kettingen etc.) slecht was: deze gebruikte motor gaf gelijk problemen met (hoge) koelwaterdruk. In de garantietijd van de motor de auto retour waarna dit probleem "verholpen" was (hoge druk was weg) Deze motor weer problemen na ca. 8000km, bij nadere inspectie bleek er meer aan de hand te zijn: de leverancier had dit uitbesteed en de "reparateur" was zo slim geweest om de thermostaat eruit te halen. Deze motor daarna geheel gereviseerd: nieuwe lagers, nieuwe nokkenassen, koppen getest en waar nodig gevlakt, nieuwe kettingen, tandwielen, geleiders, nieuwe waterpomp, nieuwe thermostaat, nieuwe zuigers en veren, cilinderwanden gehoond, etc.: in feite dus een geheel gereviseerd blok. Blok geplaatst: weer een hogere druk en motor wordt warm in het koelsysteem: thermostaat gaat niet open... het lijkt of er lucht onder thermostaat blijft zitten en dus een storing koelwater Wij dachten misschien lekkage na revisie, maar bij afpersen (koude motor) op 1,3bar blijft deze gewoon op druk staan..Moeten we nu gaan zoeken richting EGR koeler? Dat deze luchtbellen in koelsysteem blaast, maar als dit zo is zou die toch ook lekken indien motor koud is? Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken