Gepost: 30-03-2021 19:59
Tijss
Directeur / eigenaar
Anders/Overig
Lid sinds: 26-10-2018
22 bijdragen
Goedeavond, probleem met sprinter 315 OM646.
Gaat in noodloop bij normaal rijden in hoge versnelling met toerental tussen 2000/2700 toeren per min.
Storingscode die blijft terugkomen is P2359, te lage turbodruk.
In eerste instantie had de bus een te hoge verschildruk over roetfilter. deze zat dicht. vervangen door origineel nieuw exemplaar. egr klep is 2 maanden gelden vervangen.
Na controle inlaattraject was er een lekkage zichtbaar aan het kunstof inlaatspruitstuk. deze is vervangen. lekkage opgelost.
Als de storing gewist word en je gaat fors rijden en trekt hem steeds door to 3500/4000 toeren in elke versnelling gaat hij niet in noodloop turbodruk loopt dan op tot 2.7bar
Maar bij normale rijstijl gat hij na een aantal km weer in noodloop.
vacuumklepjes en turboverstellingen zijn gecontroleerd. vacuum blijft aanwezig tijdens storing tussen 800/1000mb
Wat wel opvalt is bij stilstaand gas geven de turbodruk eerst even onder de druk van het de luchtfilterdruk zakt en daarna er maar net boven komt.
bij het los nemen van de onderste inlaatslang na de interkoeler om de klep te controleren kwam er best een beetje olie uitgelopen.
Mijn volgende stap zou zijn om de kleine turbo te controleren ook omdat de motor van onderuit niet lekker trekt. pas vanaf 3000t begint hij echt goed te trekken.
Zie ik nog iet over het hoofd, alle tips welkom?
Mvgrt Tijs Schol
Gemeten
Turbodruk belast
vacuum meting
Uitgelezen met
launch en autel
Foutcodes
P2359
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken