Cabriodak W171 defect na ingreep wegenwacht

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
SLK
Type
TYPE R171
Uitvoering
-
Bouwjaar
2009
Brandstof
Benzine
Reacties
6
Bekeken
612
Gepost: 16-11-2021 15:22
Professional

motomedic

Zaakvoerder
Moto Medic
Universeel

Lid sinds: 17-02-2013
1003 bijdragen

Cabriodak van deze W171 was geblokkeerd in open stand nadat een contact van de plastic afdekklep in de koffer defect raakte. Dat heb ik inmiddels hersteld. Klant belde wegenwacht die (volgens de klant) met de sleutel de koffer opende en daarna het dak met de hand dichtvouwde evenwel zonder de oil relief valve op het kleppenblok van de hydraulische unit te openen (hij vond de inbusbout niet en heeft dan maar het dak dichtgevouwen zonder de valve te openen). Nu opent of sluit het voorste gedeelte van het dak niet meer, de achterklep en de ontgrendelingshaak vooraan doen het wel. De oliepomp draait. De 2 hydraulische cylinders van het dak bewegen een fractie van een mm maar niet meer. Kan het zijn dat dat bij het manueel dichtplooien van het dak -zonder de bypassvalve te opendraaien - de motor of hetkleppenblok beschadigd zijn? Er zijn geen foutcodes. Mogelijk levert de pompmotor nog voldoende druk om de achterklep en voorste haak te openen maar niet meer genoeg oliedruk om de zware dakkconstructie te openen. Hoe werkt de regeling van het kleppenblok? Er lijkt een solenoide in te zitten aan de zijkant, mogelijk is die defect maar ikvind geen tekeningen. Iemandeen diagnosetip? Ik heb te weinig systeemkennis op dit moment vrees ik. Testroutines uitgevoerd met de star leveren geen foutcodes.

Uitgelezen met

Star (mijn andere testers kunnen niet veel met deze module)

Foutcodes

geen

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen