Gepost: 05-03-2018 15:53
tomschottman12
Diagnosetechnicus
schottman automotive
Anders/Overig
Lid sinds: 02-03-2018
7 bijdragen
Beste medeforumers,
Ik heb een probleem met een merceders sprinter 906 met een 518 motor (135kw 3.0 v6 cdi)
Als hij wat langer stationeer loopt begint deze te roken.De rook is wit van kleur en stinkt niet als olie of koelvloeistof.
Als er daarna mee gereden wordt rookt hij ook nog even na, maar het stopt uiteindelijk wel.
Ik heb geen foutcodes in de ecu. In het verleden heeft deze een keer p1955 gehad maar blijft nu geruime tijd weg.
Vermoeden is verstuivers of roetfilter problemen. Verschildruksensor is half jaar geleden vervangen.
Onder meetwaarden vind ik een regelafwijking verstuivers cil 2 -0,9 en cil 5 +0,8. de rest zit allemaal rond de 0.
Af en toe het idee dat er wat langer gestart moet worden om hem aan te laten slaan. Raildruk tijdens starten koud heb ik nog niet uit kunnen lezen.
Iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken?
Mijn eerste ingeving is verstuivers eruit en deze laten testen op druppelen, maar ik wil zeker weten dat hij niet in een regeneratiemodus staat o.i.d..
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet Tom
Gemeten
Meetwaarden regelafwijking verstuivers
koelvloeistof temp sensor
Verschildruksensor
Uitgelezen met
Hella Gutmann
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen