Gepost: 11-03-2016 15:06
Bart02
Allrount medewerker
Universeel
Lid sinds: 10-01-2014
48 bijdragen
Sprinter binnen met het probleem dat deze in noodloop gaat.
Er waren diverse codes aanwezig met betrekking tot luchtaanzuigsysteem, egr en roetfilter verstopt.
Roetfilter is niet handmatig te regeneren met KTS.
P010106 Luchtaanzuigsysteem offset fout
Slang tussen luchtmassameter en turbo was los, deze gemonteerd fout gewist en kalibratie luchtfilter uitgevoerd. Auto nog steeds in noodloop en fout blijft er in.
Luchtfilter is niet verstopt
Deze fout is niet te wissen.
Bedrading tussen ECU en Luchtmassameter gecontroleerd. Heb helaas geen schema, pen 1,2,4 0O weerstand pen 3 komt niet in de ecu uit. deze heeft 12v ten opzichte van de massa met contact aan.
Pen 1 5v, Pen 2 0v en 0,09ohm weerstand ten opzichte van massa, Pen 4 5v
Luchtmassa meter vervangen dit geeft echter geen resultaat.
Stationair is de luchtmassa 500gram volgens kts, er word alleen niet aangegeven of dit per seconde minuut of uur is.
Rijdend komt hij niet boven de 1000gram, dit zal waarschijnlijk door de noodloop komen
Verzadiging roetfilter 235% en 16g roet.
Dat het roetfilter verstopt is geraakt komt waarschijnlijk door de fout met het luchtaanzuigsysteem en de korte stukjes die er mee gereden worden.
Heeft er iemand toevallig een schema wat de mogelijke meetwaarden zouden moeten zijn van diverse sensoren die betrekking hebben tot het luchtinlaatsysteem
Mvg, Bart
Gemeten
Diverse metingen uitgevoerd. Zie tekst bij probleem.
Uitgelezen met
Bosch KTS
Foutcodes
p010106 p246309
Bijgewerkt door Bart02 op 11-03-2016 16:50
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen