Gepost: 04-02-2016 19:03
sander0313
Eenmansbedrijf
Lid sinds: 09-11-2010
284 bijdragen
Deze Sprinter heeft waarschijnlijk behoorlijk doorgereden met een defect gasklephuis/smoorklep, met als gevolg dat regenereren niet mogelijk was. het roetfilter zit nu ook helemaal vol.
Het oude gasklephuis deed niets, en gaf ook geen feedback naar ecu als je met de hand de klep verzette. Een nieuwe gemonteerd met als doel storingsvrij geforceerd te regenereren in de hoop het roetfilter weer leeg te krijgen, echter het nieuwe gasklephuis wil niet functioneren.
Het gasklephuis geeft nu wel feedback aan de ecu, ook als je m (voorzichtig) iets verzet, echter de ecu stuurt m niet dicht op commando van testapp. Ook blijft de permanente storing (P2112 gasklepacuator geblokkeerd, permanent) De 5 draden van gasklep naar ecu doorgemeten, geen onderbrekingen. Het lijkt erop dat de ecu geen commando geeft (misschien ergens apart gezekerd?) Kan zo snel geen schema bemachtigen, iemand aanvullende info?
Verzadiging roetfilter staat op 250%, zou dit nog te redden zijn?
Uitgelezen met
delphi
Foutcodes
P2112 en P2463(roetfilter)
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken