Gepost: 05-10-2021 11:55
Lid sinds: 04-03-2016
3 bijdragen
Wij kregen een mercedes sprinter binnen met het probleem dat deze geen turbo druk had.
Uitgelezen gaf foutcode p1470-4 turbodrukregelventiel - kabel heeft kortgesloten circuit naar plus, fout kon ik wissen maar kwam direct terug.
Vervolgens het turbodrukregelventiel besteld en vervangen, auto leek in eerste instantie goed te lopen, maar na een wat langere rit merkte de klant dat de turbo druk zich steeds opbouwde en afbouwde.
Uitgelezen, gaf fout P1470-32 Vuldruk te hoog, deze komt niet na elke rit terug.
Het probleem doet zich voorral voor bij vollast ( is het goed te merken ). Je hoort en voelt duidelijk wel turbo druk, minder turbo druk, wel turbo druk, minder turbo druk enz.
Turbo druk schommelt dan tussen de 2000 mbar en 2500 mbar. Afgelezen van live data
Sturing van het turbo druk regelventiel schommelt ook mee op en neer, dit is te zien in de live data.
Inlaat traject + vacuumsysteem afgeperst met rookmachine, geen lekkage's gecontstateerd
Turbo druk sensor vervangen, geen verschil merkbaar
De stang voor de turbo verstelling op de turbo zit niet vast en is goed op en neer te bewegen
Het vacuum membraam van de turbo verstelling houd vacuum en trekt de stang aan.
Vacuum voorraad gemeten, deze constant blijft tussen de 0.5 en 0.7 bar
Heeft iemand enig idee waar dit in kan zitten.
Gemeten
Turbodruk regelventiel vervangen
Turbodruksensor vervangen
Inlaat en vacuum traject afgeperst met rookmachine
Vacuum voorraad constant tussen 0.5 en 0.7 bar
Uitgelezen met
Autel Maxisys 908
Foutcodes
P1470 ( -4 en -32)
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken