Motorstoring

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
Sprinter
Type
Sprinter
Uitvoering
-
Brandstof
Diesel
Reacties
7
Bekeken
449
Gepost: 08-01-2022 21:18
Professional

Wreumers

Autotechnicus
WR cars
Anders/Overig

Lid sinds: 27-12-2021
3 bijdragen

Goede avond, 

Ik heb een sprinter 515cdi van bouwjaar 2008

Motor was vastgelopen er is een revisie ingekomen ik heb alle sensoren en kabelboom over genomen van de oude motor 

Sprinter start goed MM lampje begint te flikkeren 

Uitgelezen met mijn (autel ms906)

Foutcode 2306-2 voedingspanning 2 van sensors spanning te laag 

Motor staat in noodloop 

Als ik de live gegevens bekijk reageert het gasklephuis niet en krijg geen lamdha waarde olie niveau zegt het display 2L bijvullen peilstok en autel gegevens zeggen niveau OKE 

Heb een nieuwe lamdha sensor gestoken nieuwe turbo druk sensor nieuwe hittefilm sensor en gasklephuis ik krijg alles in gelezen en gereset enkel het gasklephuis niet bedrading geen breuk en spanning is oke 

Als volgt heb ik op een van de 2 elektrische vacuüm klepjes van de turbo's 2,1v spanning op mijn massa,op de kabel voeding 13,9v kabels na gemeten en gecontroleerd tot aan de ECU is inorde 

Op het andere vacuüm klepjes heb ik spanning 13,9v massa 0v

Ik heb alle sensoren appart uitgetrokken voor te kijken als de massa spanning weg viel maar geen resultaat

Zou mijn ECU kapot kunnen zijn?

Is er iemand die hem wil/kan controleren zodat ik weet als ik verder moet zoeken of dat het probleem daar zit

Heeft er iemand een elektrische chema dat ik weet of er nog sensoren op de zelfde lijn zitten 

Alvast bedankt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uitgelezen met

Autel

Foutcodes

2306-2

Bijgewerkt door Wreumers op 08-01-2022 21:20
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.