Gepost: 04-03-2021 17:49
Lid sinds: 06-03-2015
97 bijdragen
Goedenavond,
Hier komt een langer verhaal.
Wij hebben hier een sprinter staan die onderweg op de snelweg 1 x is uitgevallen tijdens het rijden en na het op nieuw starten in noodloop na huis is gereden.
Bus komt week later hier. Uitgelezen (en afgezien van 2 gloeibougie fouten die bekend zijn) de storing
p1187 drukbewaking rail component defect
p1190 drukregelventiel drv funktioneringsstoring
Na met de scoop te hebben gemeten zijn de aansturingen goed. Dus de klep vervangen.
Tijdens de rit erna liep die goed. Na een keer stoppen en opnieuw starten meteen motorstoring lampje dat brandt.
P1190 komt terug.
Nieuwe meting gedaan op de raildruksensor en raildrukregelaar met meetwaardes erbij alles zoals het hoort. komt geen foutcodes ook niet op 2 of 3000 toeren.
Als je de motor weer uit zet en meteen op contact zet komt er ook geen foutcode in . wacht je iets langer minuut of 1 a 2 dan op contact. meteen de foutcode.
Nu zijn een half jaar geleden de injectors eruit geweest ivm lekkage langs de brandplaatjes. daarbij zijn 2 nieuwe injectors erin gekomen ivm defect gegaan bij verwijderen.
motor start goed en loopt ook prima zonder storing.
Met potjes toch maar een retourlektest gedaan. Daar komt uit dat de 2 nieuwe stuk minder retour geven als de oude (wat logisch is) . maar is dit te rijmen met het probleem foto zit erbij?
Iemand ideeen of ervaringen??
Uitgelezen met
bosch
Foutcodes
p1190
p1187
Downloads (2)
- mb-sprinter-1.jpg
- mb-sprinter-2.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen