Gepost: 21-06-2016 20:00
Schuur41
Diagnosetechnicus
Dealer
Lid sinds: 22-01-2016
20 bijdragen
Beste heren,
Wij hebben een sprinter met een lastig te traceren klacht, de storing ladedruk komt volgens de berijder pas voor na 45 min rijden +- als de auto goed warm is de berijder rijd vrijwel nooit harder als +-110 km per uur.
Wanneer de storing optreed gaat de auto in noodloop programma en kan 3 weken wegblijven maar ook op een rit 3x toetreden.
Na de klacht goed te hebben aangehoord treed dit probleem op bij een warme motor en de omstandigheden zijn niet vreemd meestal vol geladen met planten en aanhanger op de cruisecontrol.
Ex lease auto, informatie opgevraagd en per email ontvangen.
Qat ik kan linken aan dit probleem wat al vervangen is; gasklephuis, intercooler, inlaatspruitstuk
De auto is bij 170.000km uit het lease contract gegaan mogelijk om deze reden?
Bij ons is inmiddels het ladedruksysteem gecontroleerd met een rookmachine bij een vorige soortgelijk sprinter kregen wij hierdoor een interkooler eruit dit is niet het geval geweest.
We zijn begonnen om de vacuumturbo regelklep te vervangen i.v.m de kosten.
Probleem trad 3 weken niet op.
Hierna kwam het probleem toch weer terug.
Vervolgens hebben wij in overleg van een mercedes specalist in de buurt de auto laten doormeten deze hebben diversen testen uitgevoerd en vermoeden dat het inlaatspruitstuk toch weer lek zou zijn, deze is vervangen maar helaas na 14 uur arbeid kwam de klacht na 700km/ 11 dagen toch weer naar boven
Ik hoop dat iemand ons op weg kan helpen met deze moeilijk te traceren storing
Uitgelezen met
Bosch
Foutcodes
P226300
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen