Gooit koelwater eruit

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
Vito
Type
TYPE W639
Uitvoering
-
Bouwjaar
2005/6
Brandstof
Diesel
Reacties
12
Bekeken
4364
Gepost: 10-06-2014 16:18
Topmonteur

Martijn81

Autotechnicus

Lid sinds: 07-02-2009
6026 bijdragen

 Vergelijk met onderstaand topic,alleen niet opgelost

http://amtgarageforum.nl/mercedes-benz/vito/koelvoeistof-lekkage-36066.html

Bij deze vito gebeurd na ongeveer 2 weken rijden dat de koelvloeistof eruit gegooid word door overloop in expansievaatje.

Motor word(volgens) klant niet heet,alleen eruitgooien en lampje gaat branden van te weinig koelwater.koelwater bijvullen en klant kan weer 2 weken rijden

We hebben de auto hier poosje terug gehad voor zelfde klacht,wij hebben toen het koelsysteem diverse malen afgeperst ,zelfs 24 uur lang om wellicht scheur in kop te vinden?! maar hier kwam niks uit. snnuffelaar gebruikt voor CO detectie ook hier geen resultaat

Live data bekeken met proefritten en temp.waardes blijven normaal!

radiateur word zover we kunnen voelen overal warm,en de slangen ook

Visco lijkt goed te werken? maar hoe weet je 100% zeker?

Hebben toen de expansie dop vervangen,de auto meerdere dagen proefgereden en flink op toeren gereden en flink belast,maar bij ons geen probleem.

klant neemt auto mee,2 weken geen probleem en nu weer zelfde probleem.

Overige info: auto heeft een visco-koelvin,en 2 electro vinnen voor airco.?

Doen die 2 elektro vinnen ook iets voor motorkoeling?of alleen voor de airco?Dus de visco vin is Alleen voor motorkoeling.?

Waarom gaat zo onregelmatig en na 2 weken pas het potje overstromen? De klant rijd dagelijks zeflde route,geen files enz.

Wat zien wij over het hoofd? 

Toch probleem in de kop?

Thermostaat?Zo te zien een normale thermostaat..

Visco-vin?

Wat wel 'vreemd' is(hopelijk te begrijpen hoe ik het uitleg) dat de nieuwe originele expansiedop iets verder vast gezet kan worden dan de oude,er zit een soort 'nokje' op het potje wat het 'eind' zou moeten zijn qua vast zetten,maar de nieuwe dop draait daar overheen en dan zit goed vast.

Dus zou goed moeten werken qua druk opbouw..

Wie heeft er nog tips?

 

Gemeten

Geen foutcodes,live data bij ons in orde.en is nooit overgelopen bij ons

Uitgelezen met

Texa

Foutcodes

Geen

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen