Gepost: 17-05-2017 15:34
hoogveld
Autotechnicus
Van der Linden Motoren Techniek
Anders/Overig
Lid sinds: 13-07-2011
22 bijdragen
Hallo
2 weken geleden kregen we een mercedes-benz vito V6 cdi in de werkplaats met de volgende storingen:
P2621: roetdeeltjesfilter diesel-de kilometerstand voor de maximale inhoud aan roetdeeltjes is overschreden/te hoge roet inhoud/storing waarschijnlijkheid.
P2359-002: turbo druk regeling-vuldruk te hoog of te laag.
P2510: Y77/1 regelaar overdruksensor/de regelaar geeft een defect aan.
Na het regenereren van het roetfilter door middel van onze tester was de roetfilter storing verdwenen.
Daarna hebben we de turbo vervangen omdat er een storing was op de Y77/1, het stelwerk van de turbo.
Na montage van de nieuwe turbo proefgereden zonder problemen en er kwamen geen storingen meer terug dus de klant heeft de auto meegenomen.
Nadat de klant een lange autobaan rit had gereden deed zich toch weer een storing voor, de P2359-002 turbo druk regeling-vuldruk te hoog of te laag.
MAP sensor vernieuwd zonder resultaat.
Turbodruk gemeten met een mechanische meter en de druk komt bij flink doortrekken soms tot de 2,2 bar!!
wat ik zelf erg vreemd vind is dat als ik op de autobaan rij met een constante snelheid van 130 km/u op de cruise control dat de auto dan ook spontaan in die storing valt, P2359-002
Graag jullie ideeën over deze vervelende vito.
Alvast bedankt.
Uitgelezen met
Actia Multi-Diag
Foutcodes
p2621 p2359-002 p2510
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken