Gepost: 23-11-2022 21:18
Hado45
Eigenaar
Universeel
Lid sinds: 03-08-2012
177 bijdragen
Beste mensen,
van deze Clubman Cooper S, hebben we onlangs de koelmiddelbuis tussen thermostaathuis en achterkant waterpomp huis vervangen omdat deze lichtjes lekte aan de waterpomp zijde. Dus buis vervangen en thermostaathuis meteen meenemen. Het vervangen van dit gebeurde enigszins onder tijdsdruk en kort na het vervangen bleek heel de buis open gebarsten te zijn met als gevolg een groot gat in de buis. Dus ik ging uit van een buis die niet goed recht zat en als gevolg van spanning is kapot gesprongen. Vervolgens deze buis opnieuw vervangen en gewoon normaal de tijd voor genomen. Dit is ca 4 weken goed gegaan, klant heeft diverse afstanden afgelegd zowel kort als lang. Maar na 4 weken is de buis toch weer gesprongen. Niet zo open gereten als de eerste keer maar wel weer gebarsten/gesprongen.
Klant zei; dat na stilzetten van de auto bij een verjaardag en in een garage, en na een paar min met het uithalen van de spullen van de auto, buis klapt en veel rook/stoom en koelvloeistof die onder de auto wegliep.
Heeft iemand dit probleem eerder ervaren? Zou de druk in het koelsysteem te hoog worden door bv twijfelachtige koppakking? Slechte serie buizen in de markt?
Heb graag wat extra input hierover.. Bedankt vast voor jullie reactie!
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken