Gepost: 19-10-2020 16:12
JasperBeelen
Autotechnicus
Vakgarage Van Der Klij
Anders/Overig
Lid sinds: 07-11-2019
36 bijdragen
Goedenmiddag,
Korte history van de Mini: koppakking was er tussen uit geblazen waarschijnlijk omdat de motor warm was gelopen (doorgereden met een lekke thermostaathuis). Dus wij hebben de koppaking vervangen, cilinderkop laten vlakken en een nieuw thermostaathuis gemonteerd.
Na het starten liep de motor stationair erg onregelmatig en was er bijna geen motorvermogen. Uitgelezen met de testkast kwam er storing op de uitlaatnokkenas naar voren. Timing opnieuw gecontroleerd maar die stond percies op tijd.
Uiteindelijk aan de uitlaatkant Vanos tandwiel, nokkenassensor en nokkenasversteller vervangen maar dit alles zonder resultaat. Ook hebben we met de testkast kleplichthoogte ingeleert, nokkenasverstelling ingeleert en leerwaarden gereset maar dit gaf ook geen verschil.
Uiteindelijk nog een keer de timing gecontroleerd maar die stond net als alle andere keren precies goed.
Auto schijnt voordat de koppaking kapot ging ook al niet helemaal netjes te lopen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ook zijn we vergeten de auto uit te lezen voordat we begonnen zijn.
Ik las op internet nog over een software update die dit probleem kan verhelpen maar ik ben bang dat niet de oplossing wordt.
Alle reacties zijn welkom!
Uitgelezen met
hella gutman
Foutcodes
296B (Uitlaatnokkensassensor
283D (Uitlaat-Nokkenasbesturing)
288D (krukas uitlaatnokkenas)
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen