Gepost: 07-02-2022 20:09
Autoprofi
Autoprofi
Universeel
Lid sinds: 03-01-2012
192 bijdragen
Goedenavond Collega's
Ik heb een Mini binnen staan waar het volgende mee aan de hand is.
De auto is gestrand nadat de klant de melding "laat aandrijving controleren" kreeg. Hij heeft de auto aan de kant gezet en uit gezet. Vervolgens zat er geen leven meer in de auto (ging niet rond en ging alleen nog op contact).
Toen de auto eenmaal bij ons stond en er geen communicatie met de ECU te krijgen was, was het vrij snel duidelijk dat dit alles werd veroorzaakt door een falend hoofdrelais waardoor de ECU een voeding miste.
Nu de Mini weer loopt stuit ik op het volgende probleem. Vanaf de eerste keer dat hij aanpakt loopt hij op 3 cilinders. Bougies en bobines lijken in orde, vonken allemaal. De compressie is gemeten, deze zitten allemaal tussen de 10 en 11 bar. De injectoren zijn getest en goed bevonden alleen weigert de Mini de injector van cilinder 2 aan te sturen. Er is geen sturing gemeten op de injector en niet op de ECU. De bedrading is orde. Nu zou ik de conclusie willen trekken dat het defect in de ECU zit alleen de foutcodes laten zien dat de ECU juist de injectie uitschakelt.
De volgende Foutcodes komen naar voren:
- 2EFE - het weigeren van meerdere cilinders
- 2F00 - cilinder 2 wordt overgeslagen
- 2EE1 - verbrandingsstoringen, verscheidene cilinders
- 2EE8 - verbrandingstoring cilinder 2: schadelijke uitlaat
- 2C58 - turbodruk regulatie, ontkoppeling. Druk verhogen geblokkeerd
- 2C70 - bevordering elektrische druk sensor: kortsluiting naar aarde
Uitgelezen met
WOW en Launch
Foutcodes
boven vermeld
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen