N47 distributie...reeks domme vragen

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mini
Merk
Mini
Model
Countryman
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2011/
Brandstof
Diesel
Reacties
9
Bekeken
851
Gepost: 11-10-2019 12:43
Professional

motomedic

Zaakvoerder
Moto Medic
Universeel

Lid sinds: 17-02-2013
1010 bijdragen

6 jaar in het vak en nu pas een eerste distributiekettingvervanging van een N47. Erg he :-) We verversen de olie van al onze BMWs elke 15.000 km en dat heeft mogelijk geholpen om zo lang geen kettingen te moeten vervangen. Wagen van nieuwe klant komt volgende week binnen dus ben ik me aan het inlezen en heb het timingsetje gekocht. En ik lees dat BMW schrijft om de cylinderkop eraf te halen. Niemand lijkt dat echter te doen, en het is niet eens nodig blijkbaar. Waarom schrijft BMW dat dan, en doen de dealers het? En hoe zit het met het krukastandwiel? Waarom mag dat blijven terwijl ik op elke training hoor dat alle tandwielen vervangen moeten worden? Te veel werk met die krukas?wordt de oliepompketting ook steeds vervangen?

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken