Gepost: 29-05-2019 11:53
FredPeursem
Autotechnicus
Bosch carservice v/d Lee
Anders/Overig
Lid sinds: 07-03-2017
14 bijdragen
Goedendag allemaal,
Wij hebben hier een Mini One 1.6 16v binnen staan met de klacht dat de moter uit valt zodra je hem start. Of wanneer je op de weg rijd en de koppeling in trapt. Moterlampje brand en uitgelezen met de KTS.
foutcodes: 2841 vanos-magneetventiel uitlaatnokkenas kortsluiting naar massa
2878 vanos-magneetventiel inlaatnokkenas kortsluiting naar massa
2F39 Wrijvingswiel-actuartor koelmiddelpomp kortsluitng naar massa
27B2 brandstofverdampingsventiel kortsluitng naar massa
2EE3 kenveld thermostaat kortsluiting naar massa
2F57 Oliedrukregelklep kortsluitning naar massa.
Allereerst gekeken met afstel gereedschap of de distributieketting op tijd stond en inderdaad die stond een tand verkeerd. Klant had een keer bijna zonder olie gereden. Op tijd gezet en een nieuwe spanner gemonteerd. Helaas was het probleem daarna exact hetzelfde. Foutcodes komen na een rondje rijden gelijk terug. Bedrading gecontroleerd vanaf de sensoren naar de motercomputer en doorgemeten. Daar komt niets geks uit. Daarna naar de zekeringen gekeken en onder de moterkap was zekering F4 20A eruit gesprongen. Zodra je er een nieuwe inzet en de auto start springt hij er weer uit. Zover ik kan zien is zekering F4 een constante voeding naar de moter ECU. Bedrading nagekeken en doorgemeten en ziet er goed uit. Nu verdenk ik zelf dat er iets mis gaat in de moter ECU.
De vraag of ik nog dingen over het hoofd ziet en of de moter ECU regelmatig stuk gaat bij deze auto's. Of ik toch in een andere richting moet zoeken. Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt,
Groet Fred Peursem
Uitgelezen met
bosch kts
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken