Canter start koud niet.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mitsubishi
Merk
Mitsubishi
Model
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
1999/4
Brandstof
Diesel
Reacties
26
Bekeken
3471
Gepost: 25-11-2010 13:02
Professional

Jelles


Jelles Carcenter
Universeel

Lid sinds: 17-11-2010
14 bijdragen

Goedendag,

Ik heb een Mitsubishi Canter 2.8D mot 4M40 69kw uit bj1999 in de werkplaats die koud niet wil starten.

Als ik in het luchtfilter startpilot of remmenreiniger spuit slaat hij aan en blijft lopen.

Wanneer ik hem dan op bedrijfstemperatuur breng kan ik de motor afzetten en probleemloos opnieuw starten.

De volgende dingen zijn inmiddels gecontroleerd / vervangen.

- goeibougies vernieuwd.

- gloei installatie betreft elektronica doorgemeten, alles werkt, slaat in en uit.

- verstuivers getest bij een dieselspecialist, deze waren in prima staat.

- compressie gemeten tussen 28 en 30 bar, dit is geheel volgens de waarden die ik ken.

Aan de hand van deze metingen vermoedde ik dat de brandstofpomp niet in orde zou zijn daarom heb ik de auto bij een dieselspecialist gebracht.

Deze heeft geconstateerd dat waarschijnlijk de startopbrengst van de brandstofpomp onvoldoende is en adviseerde deze eruit te nemen en te laten reviseren.

De kosten hiervoor zouden kunnen oplopen tot wel 600 euro daarom heb ik gekozen een gebruikte brandstofpomp te monteren, deze vond ik al voor 250 euro.

Echter hierna bleef hetzelfde probleem en aan de hand daarvan ben ik de volgende zaken gaan controleren.

- pomptiming 1mm naar bdp toe, staat volgens de waarden die ik ken.

- de auto geprobeerd te laten draaien op nieuwe verse brandstof dmv aanvoer en retour in een los tankje te hangen, ook dit bracht geen verandering.

Ik begon mij af te vragen of die gebruikte hands pomp wel een goed idee was en of die dus misschien hetzelfde defect zou hebben.

Daarom besloot ik de oude originele pomp die van de auto af is gekomen naar de dieselspecialist te brengen om deze te laten controleren in de testbank.

Uit deze test kwam dat de oude pomp prima in orde was.

Nu na heel veel uren sleutelen en controleren ben ik een beetje door mijn ideèn heen en vraag mij af of er iemand is die voor mij een oplossing of idee heeft.

MVG Jelle

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken