Koppeling Galant 1800 benzine van 1992.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mitsubishi
Merk
Mitsubishi
Model
Galant
Type
Galant IV
Uitvoering
-
Bouwjaar
1992
Brandstof
Benzine
Reacties
7
Bekeken
2437
Gepost: 22-10-2009 16:42
Professional

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Nog nooit meegemaakt!!!

Klant komt binnen met auto omdat hij geen versnellingen meer kan nemen. Pedaal slap, olie weg uit koppelingspomp pedaal. Versnellingsbak en pomp gedemonteerd. Koppeling was versleten, en pomp kapot.

Pomp en koppeling vervangen. Na montage van de stukken en ontluchting van de pomp krijgen we de pedaal niet hard genoeg. Bij het indrukken van de pedaal en het schakelen kraakt de versnelling en rijdt de wagen zonder te ontkoppelen (maar wel in vitesse) voor- of achteruit. Alles geprobeerd maar het lukte niet. Eerste indruk, slechte pomp (Nipparts). Teruggegeven en andere gekregen. Na montage nog niet goed. Ondertussen ook pomp gecontroleerd aan bak, maar die is goed. Nogmaals versnellingbak open gedaan en 'originele' koppelingsplaat gestoken omdat er verschil was bij die van Nipparts. Deksel en butee laten zitten. Wanneer alles voor de tweede maal gemonteerd is en ontlucht duwen we de koppeling in en de versnelling kraakt niet en neemt zijn versnellingen. Bij een tweede poging lukt het al niet meer. Toch is het al beter dan met de eerste pomp en diske, maar nog niet goed. Als we enkele malen pompen (de koppelingspedaal indrukken) neemt hij zijn versnellingen goed. Wij hebben dit nog nooit meegemaakt. We hebben al honderden dergelijke werken gedaan zonder problemen, en nu lukt het langs geen kanten.

Graag jullie hulp a.u.b., want wij zijn ten einde raad.

Alvast bedankt voor alle tips.

Katrien.

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken