PHEV gestrand > Geen aandrijving meer

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mitsubishi
Merk
Mitsubishi
Model
Outlander
Type
Outlander
Uitvoering
-
Bouwjaar
2015
Brandstof
Hybride
Reacties
12
Bekeken
722
Gepost: 20-02-2019 19:35
Professional

SJGAutotechniek

Directeur / eigenaar
SJG-Autotechniek
Anders/Overig

Lid sinds: 21-10-2016
88 bijdragen

Afgelopen vrijdag heb ik een Outlander PHEV van de snelweg afgevist van een klant welke gestrand was. Voertuig reed op de snelweg en volgens klant kwam er een melding RBS Service required. Voertuig had geen aandrijving meer. 

Bij binnenkomst in de werkplaats viel mij op dat de laadtoestand indicatie van de accu totaal op 0 staat. Benzine motor wil niet starten. 

Allereerst hebben we beide accu's geladen, en het voertuig uitgelezen. 
 

Motor ECU > Storingsvrij

PHEV: 

P1A39 > Charge state signal error (BMU) 

P0ABF > Battery current sensor (BMU) 

 

Beide actieve foutcode's, zijn niet te wissen. Aangezien dit de enige mitsubishi PHEV is welke ik in onderhoud heb heb ik geen id waar we moeten beginnen met zoeken. Wel heb ik ervaring met de Volkswagen Hybride modellen, ik weet van de gevaren en de noodzakelijke voorzichtigheid van werken aan hybride systemen. 

 

Tevens nog even een snelle controle gedaan aan de onderzeide, alles lijkt hier in orde. 

 

Wie kan mij verder helpen? 

Gemeten

Foutcode's uitgelezen 12V wagenaccu laden / testen

Uitgelezen met

Maxisys MS 906BT

Foutcodes

P1A39 / P0ABF

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.