Gepost: 20-02-2019 19:35
SJGAutotechniek
Directeur / eigenaar
SJG-Autotechniek
Anders/Overig
Lid sinds: 21-10-2016
88 bijdragen
Afgelopen vrijdag heb ik een Outlander PHEV van de snelweg afgevist van een klant welke gestrand was. Voertuig reed op de snelweg en volgens klant kwam er een melding RBS Service required. Voertuig had geen aandrijving meer.
Bij binnenkomst in de werkplaats viel mij op dat de laadtoestand indicatie van de accu totaal op 0 staat. Benzine motor wil niet starten.
Allereerst hebben we beide accu's geladen, en het voertuig uitgelezen.
Motor ECU > Storingsvrij
PHEV:
P1A39 > Charge state signal error (BMU)
P0ABF > Battery current sensor (BMU)
Beide actieve foutcode's, zijn niet te wissen. Aangezien dit de enige mitsubishi PHEV is welke ik in onderhoud heb heb ik geen id waar we moeten beginnen met zoeken. Wel heb ik ervaring met de Volkswagen Hybride modellen, ik weet van de gevaren en de noodzakelijke voorzichtigheid van werken aan hybride systemen.
Tevens nog even een snelle controle gedaan aan de onderzeide, alles lijkt hier in orde.
Wie kan mij verder helpen?
Gemeten
Foutcode's uitgelezen
12V wagenaccu laden / testen
Uitgelezen met
Maxisys MS 906BT
Foutcodes
P1A39 / P0ABF
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen