Gepost: 04-09-2012 16:19
Lid sinds: 26-10-2010
393 bijdragen
Hallo Heren,
heb hier een Mitsubishi Oulander 2.0 op Lpg. Auto is hier gekomen met een kapotte balansas riem, motor liep nog maar niet mooi doordat er een aantal kleppen een tikje gekregen hadden door het verspringen van de riem. Kop gereviseerd, vanaf dat moment wil hij niet meer lopen. Alles uitgemeten, auto heeft 2 bobines 1 van de 2 wordt niet aangestuurd. Uitgemeten tot aan de Ecu deze heeft 2 uitgangen voor de bobines 1 daarvan komt geen signaal uit. Krukassignaal is netjes tot aan de Ecu. Voeding en Massa`s ook. Geen foutcodes. Ecu opgestuurd naar diverse adressen samen met een donor, of om te repareren of de andere codevrij maken aangezien het niet lukte deze in te leren, dit lukte niemand behalve BBA-Reman. Ecu naar Engeland geweest gecontroleerd, en de conclusie is dat hij goed funcitioneert. Terug ingebouwd helaas hetzelfde. Auto aangetrokken en hij liep meteen, 5x gestart, perfect. Helaas nu weer niets, gekke is dat hij eerst bobine van 1 en 4 aanstuurde en 2 en 3 niet. Dat is nu andersom. Startmotor nog gewisseld omdat deze slecht rondging en misschien een signaal verstoord helaas niets. Hij blijft op 2 cilinders vonken.
Auto heeft Lpg maar de ontsteking wordt in tegenstelling van de injectoren niet door de gascomputer onderbroken.
Krukassignaal goed tot aan de Ecu, sensor of ring zijn ook niet beschadigd door de kapotte balansasriem.
Spanning gemeten op de Ecu ok
Na lang starten krijg ik nu een foutcode op de nokkenassensor terwijl deze goed funcioneert
Timing staat perfect
Heeft er iemand een duidelijk schema van deze auto? Of een goude tip natuurlijk.
Gemeten
Krukassignaal, voedingsspanning ecu, massa ecu, uitgaand signaal bobines,
Uitgelezen met
Snap-on, Launch
Foutcodes
Nokkenassensor (code nog opzoeken)
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken