gedreun en trillen van de auto bij 110 k/u

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mitsubishi
Merk
Mitsubishi
Model
Pajero
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
1998
Brandstof
Diesel
Reacties
6
Bekeken
5424
Gepost: 12-07-2002 23:22
Professional

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Betreft een pajero sport turbo diesel 1998

het gedreun en getril situeert zich bij een snelheid van 110 k/u,is waarneembaar vanaf 100 k/u en verdwijnt bij een snelheid hoger dan 120 k/u.dit zowel in vierde als vijfde versnelling en tweewielaandrijving.

Als gevolg hiervan is de krukas van de motor gebroken, net voor de eerste cilinder, ruilmotor gemonteerd.

zopas is de verluchting van de versnellingbak gebroken waardoor de bak zonder olie is te komen rijden, gevolg ingaande as en hoofdas in de vernieling, bak gereviseerd door nieuwe onderdelen en lagers.

bij demontage is eveneens vastgesteld dat de trillingsdemper op de bak is afgebroken en tegen de cardanas is terecht gekomen, gevolg slingering op de cardanas van meer dan 2 mm, cardanas is vervangen.

bij de laatste proefrit bleek er ook nog trilling waarneembaar bij 80 k/u en bij het remmen.

alle wielen gebalanceerd en geoptimaliseerd, de remschijven voor en achter op het voertuig afgedraaid. dit probleem blijkt nu opgelost

het probleem bij 110k/u blijft echter, doch ik vrees dat door het gedreum er opnieuw onderdelen stuk zullen gaan.

n.b. de cardanas is eendelig

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.