Gepost: 30-04-2015 10:27
Lid sinds: 11-05-2013
11 bijdragen
Even een kleine historie,
Auto enkele weken terug getakeld, sloeg niet meer aan nadat hij een half uurste eerder was stilgelegd. Klant had vooraf niets gemerkt aan de auto. In de werkplaats gemerkt dat hij geen brandstof kreeg met foutcode 48 - drukregelklep - foutief. Brandstofpomp vervangen door een gereviseerd exemplaar ( overigens een erg dure aangelegenheid). Na montage gestart, wagen startte vrijwel meteen een liep perfect. Nog een uitgebreide proefrit gemaakt en wagen terug afgeleverd.
2 dagen later belt klant mij terug op met de melding dat het probleem zich weer identiek voordoet. Na het stilleggen na een rit van +- 70km wederom niet aanslaan. Na uitlezen dezelfde foutcode erin en geen brandtof bij verstuivers. Pomp lijkt ook geen brandstof aan te zuigen. Brandstof in tank ziet er ok uit. Geen losse stekkers, brandstofafsluiter trekt stroom na contact dus ook ok. Iets van drukregelklep zie ik niet meteen zitten, deze zit inwendig waarschijnlijk.
Probleem is een beetje dat hier in belgie niemand deze Zexel-pompen kan testen of herstellen dus ik had graag even jullie feedback of ervaringen geweten. Het kan toch niet dat de pomp na +- 100 km gereden te hebben terug naar de haaien is...
Uitgelezen met
Bosch KTS
Foutcodes
48 Drukregelklep foutief
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken