Gepost: 11-12-2018 11:12
LuyckxSa
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 29-04-2014
398 bijdragen
Hallo,
Deze wagen gaf een fout op de nokkenassensor P0340, waar door we naar de distributie ketting gingen kijken en de spanner van de ketting meer dan 1cm was uitgegaan, wat ons deed vermoeden op een uitgerekte ketting.
We hebben de ketting vervangen en deze was inderdaad meer dan een halve centimeter langer als de nieuwe.
De merktekens op de ketting hebben we overeen gelegd met de merktekens op de tandwielen, spanner er op en alles lag netjes op punt.
Alles weer dicht gedaan, wagen startte direct, maar na stil te leggen, deed hij in een keer niets meer.
De brandstofdruk is goed, nokkenas sensor en krukas sensor vervangen maar dit help niets. Ook krijg ik 12v op de bobijn. dit heb ik onbelast gemeten en massa van de bobijn is ook goed;
Als ik de bobijnen los neem en elk afzonderlijk eens laat vonken tegen de massa, valt me op dat enkel cilinder 4 vonkt en niet constant, de andere 3 doen niets??? Ook niet met bobijnen te wisselen of bougies. Lijkt me dus iets mis in de aansturing?
Of dan toch de timing van de ketting niet goed, maar hier kan je niet veel meer aan doen dan de merktekens van de ketting overeen leggen met de merktekens op de krukas en nokkenas.
Iemand raad?
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen