Gepost: 02-10-2014 15:14
rikoes
1e monteur apk keurmeester
Lid sinds: 25-11-2009
175 bijdragen
Onze klant heeft per ongeluk benzine i.p.v. diesel getankt in zijn auto.....
Dus na een aantal kilometers, auto aan de kant en niet meer aanslaan!
Gevolg defecte injectoren (laten testen) en een defecte brandstofpomp. Zat heel veel gruis in de brandstoftank!! En als je de pomp met de hand rond draait een schurend geluidje. Hele brandstofsysteem gereinigd, filter vervangen, brandstoftank gedemonteerd en gereinigd. 4 nieuwe injectoren gemonteerd (16 cijferige code in ECU gezet) en een andere(gebruikte) brandstofpomp.
Motor slaat nu gelijk aan en slaat ook niet vanzelf af. Alleen draait hij stationair onregelmatig en de raildruk schommelt van 197 naar 256 bar.....
Tijdens het rijden en als je wat hoger in toeren gaar rijden dan gaat het MIL branden en na uitlezen een foutcode p1088 (raildruk te hoog)
retourlektest gedaan en deze zijn nagenoeg gelijk.
Graag jullie mening..
mvg Rikus
Gemeten
Retourlektest
Uitgelezen met
Autocom
Foutcodes
p 1088
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen