Gepost: 14-06-2017 19:14
Bram Vandenbussche
After sales manager
carrosserie vandenbussche
Schadeherstel
Lid sinds: 17-11-2011
110 bijdragen
Beste
Bij ons vind een carrosserie herstelling plaats aan de zijkant van een Nissen Leaf van 17/03/2015. Zie foto in bijlage.
Betreft: schade deur rechts, zij-onderboord rechts onderaan en vleugel. De deurstijlen vooraan rechts(vleugelzijde) en middenstijl(tussen deur rv en ra) zijn naar binnen.
Vraag: vanwege de zware omvang van de schade vraag ik mij af als het nodig is om de wagen volledig spanningsvrij te zetten bij het richten van deze wagen. Dit tijdens de werkzaamheden aan de onderZzijbood en deurstijlen. Alsook bij het bakken in de spuitcabine.
Bij nazien heb ik geen hoogspanningskabels gevonden in de buurt van de schade. Maar doordat er chasisspanningen kunnen ontstaan vraag ik mij dit af. Of is een inductie-klem op 12v accu voldoende.
In het verleden dergelijke herstelling uitgevoerd aan elektrische lexus, honda en enkele priussen zonder probleem.
Ik ben in het bezit van een HEV attest en mag deze spanningsvij zetten als dit noodzakelijk zou zijn.
Daarnaast vraag 2: kun je bij het vervangen van deze deuren, de foutcodes wissen van de airbagsfouten en andere foutcodes met een universeel toestel Bosch KTS200. We willen graag dat de wagen kan blijven rijden doorheen het proces.
Heeft hier iemand enige ervaring mee? Nissan dealers?
Mvg Bram
Gemeten
KTS 200
Downloads (1)
- nissan-leaf-zijonderboord.bmp
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken