SPANNINGLOOS maken Nissen Leaf

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Nissan
Merk
Nissan
Model
Leaf
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2015/
Brandstof
Elektrisch
Reacties
8
Bekeken
846
Gepost: 14-06-2017 19:14
Professional

Bram Vandenbussche

After sales manager
carrosserie vandenbussche
Schadeherstel

Lid sinds: 17-11-2011
110 bijdragen

Beste

Bij ons vind een carrosserie herstelling plaats aan de zijkant van een Nissen Leaf van 17/03/2015. Zie foto in bijlage.

Betreft: schade deur rechts, zij-onderboord rechts onderaan en vleugel. De deurstijlen vooraan rechts(vleugelzijde) en middenstijl(tussen deur rv en ra) zijn naar binnen.

Vraag: vanwege de zware omvang van de schade vraag ik mij af als het nodig is om de wagen volledig spanningsvrij te zetten bij het richten van deze wagen. Dit tijdens de werkzaamheden aan de onderZzijbood en deurstijlen. Alsook bij het bakken in de spuitcabine.

Bij nazien heb ik geen hoogspanningskabels gevonden in de buurt van de schade. Maar doordat er chasisspanningen kunnen ontstaan vraag ik mij dit af. Of is een inductie-klem op 12v accu voldoende.

In het verleden dergelijke herstelling uitgevoerd aan elektrische lexus, honda en enkele priussen zonder probleem.

Ik ben in het bezit van een HEV attest en mag deze spanningsvij zetten als dit noodzakelijk zou zijn.

Daarnaast vraag 2: kun je bij het vervangen van deze deuren, de foutcodes wissen van de airbagsfouten en andere foutcodes met een universeel toestel Bosch KTS200. We willen graag dat de wagen kan blijven rijden doorheen het proces.

Heeft hier iemand enige ervaring mee? Nissan dealers?

Mvg Bram

 

 

Gemeten

KTS 200

Downloads (1)

  • nissan-leaf-zijonderboord.bmp


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.