Gepost: 04-06-2021 21:33
TechnicusKuiken
Autotechnicus
Anders/Overig
Lid sinds: 03-03-2019
155 bijdragen
We hebben hier een wat oudere Nissan Micra staan. Destijds ingeruild en er nu weer iemand blij mee kunnen maken... Alleen hij slaat slecht aan i.v.m late brandstofdruk. Wellicht heeft iemand een goede suggestie.
Auto had destijds twee problemen, af en toe op 3 cilinders lopen en slecht aan slaan vooral bij warme motor. De 4e cilinder deed af en toe niet goed mee. Bobine vernieuwd en de nokkenasversteller (deze laatste was defect). Motor loopt nu goed op 4 cilinders en rijdt perfect, geen foutcodes. Alleen bij starten motor duurt het aanslaan soms zeer lang, 15 tot soms wel 30 seconde.
Wat opvalt is dat de brandstofdruk te lang wegblijft. Op contact zeer kortstondig 0,5 bar. Je hoort een relais kort bij pedalen en in de IPDM. Bij starten blijft die 0 of 0,5 bar en pas na 15 of 30 seconde wordt brandstofpomp relais geactiveerd (te zien in meetwaarde) en dan slaat de motor ook direct aan bij 3.5 bar.
Als ik de brandstofpomp aanstuur met tester hebben we wel direct 3,5 bar en slaat motor meteen aan. Iemand een idee wat de ECU triggert om het relais zo laat aan te sturen? Lijkt ook temperatuur gerelateerd, bij warme motor is het probleem vaker/altijd aanwezig.
Gemeten
- Compressie, in orde - Nokken/krukas op scope, geen afwijkingen te zien. - Krukas sensor desondanks gewisseld, geen verbetering. - Inlaatpakking vernieuwd, was lek. - Sleutel wordt herkent, bij doorstarten start auto
Uitgelezen met
Autel en hella
Foutcodes
Geen
Bijgewerkt door TechnicusKuiken op 04-06-2021 21:34
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen