Gepost: 25-11-2016 23:12
Lid sinds: 04-11-2015
97 bijdragen
Primera binnengekregen omdat deze soms na afzetten niet meer zou starten. Gaat wel rond maar slaat niet aan
ANWB erbij geweest en die heeft hem gestart door remmenreiniger in de inlaat te spuiten. Na een paar tellen spuiten en tegelijk starten sloeg de auto aan en heeft het gewoon een paar dagen weer goed gedaan. Volgens ANWB zou de brandstofpomp defect zijn
Klant heeft de auto neergezet en hier start ie natuurlijk een week lang al perfect. Op1 keer na AUto rijdt ook perfect en trekt goed
Getest: Brandstofdruk (in-line gemeten) Bij op contact zetten 3 bar en bij starten zakt ie iets in naar 2.5 bar, bij aanslaan direct weer 3 bar. Vonk op alle cilinders Compressie in orde Alle zekeringen etc Uitgelezen (voor zover dat kan bij dit type). Geen foutcodes in systeem (code 55) Laadspanning dynamo in orde (13,7V) Dynamo ook al afgekoppeld op aanraden van Nissan maar geeft ook geen verbetering. Sturing op injectoren getest. Krijgt keurig elektrische puls aansturing op alle injectoren.
Auto meerdere uren laten lopen met onstekingslamp aangekoppeld zodat kon worden vastgesteld of bij uitval er nog wel vonk was . Ook meerdere startpogingen.. 1 keer sloeg de auto af en startte 2 keer niet. In beide gevallen geen vonk. Hierop besloten de complete ontsteking te vervangen omdat dit vaker voorkomt. Helaas is voor deze motor geen gebruikte te vinden en werd het een dure nieuwe
Auto startte direct goed, ontsteking op tijd gezet en bij stukje rijden ging ABS lamp branden. Auto heeft daarna nog 2 keer gestart, 20 min stationair gelopen maar na uitzetten start deze echt niet meer. Bij de inmiddels talloze startpogingen valt wel op dat de motor tijdens het starten af toe "vastloopt" Net of de ontsteking veel te vroeg staat. Maar dat is niet zo (gecontroleerd toen deze nog liep) Als je de ontsteking met de hand maximaal te voren zet krijg je hetzelfde maar dan continu
Heeft vonk, heeft lucht, ontsteking staat op tijd, heeft brandstofdruk. Echter na veel startpogingen blijven de bougies droog. Losse brandstofpomp met hoge druk op een vat benzine gezet en aangesloten op brandstofleiding en retour. Geen verschil, Neuw brandstoffilter geplaatst. Kleine distributieketting (die over beide nokkenassen loopt) heeft wel wat speling.
Auto wil wel aanslaan (toerental verhoogt tijdens starten) maar pakt net niet aan. Heb het idee dat ie wel wil maar pakt echt net niet ver genoeg door. Pruttelt soms wel 1 a 2 seconden.
ALs je echter ruimschoots remmenreiniger rechtstreeks in de inlaat spuit en een seconde of 5 tot 10 start met veel gasgeven en remmenreiniger blijven spuiten pakt ie wel aan en blijft daarna ook keurig lopen. Rijdt dan ook perfect. ABS lamp blijft nu ook weer uit. Als de auto volledig afgekoeld is start ie makkelijker (wel met hulp van remmenreiniger)
Wij zijn het spoor bijster.... Wie heeft een idee
Gemeten
Vonk, brandstof(druk), ontstekingstijdstip, luchtinlaat, laadspanning, alle zekeringen. Puls op injectoren. Uitgelezen (knippercode 55, geen storingen)
Uitgelezen met
handmatig (knippercode)
Bijgewerkt door Autoremco op 25-11-2016 23:17
Bijgewerkt door Autoremco op 25-11-2016 23:25
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen