Gepost: 24-12-2020 13:03
Opeltechnicus
Docent
Anders/Overig
Lid sinds: 22-12-2020
3 bijdragen
Goedendag,
ik heb een probleem bij een Astra G 1.6 8V. De benzinetank trekt vacuum, hierdoor valt de auto op den duur uit, of blijft niet meer stationair lopen. En de brandstofmeter geeft door vervormen van de tank onjuiste uitlezingen.
De beluchting achter tankdop rubber werkt goed en is schoongemaakt, ik heb de leiding van tank naar koolstoffilter doorgeblazen, en dan hoor je het sissen bij de tankdopontluchting. Ik ben er nu echter achter gekomen dat de brandstoftank ontluchtingsklep op het luchtfilter continu open staat.
Ik kan er altijd door de klep blazen, ook als de stekker er af is. Nu staat er dus continu een hoog vacuum op het koolstoffilter, en dus ook op de benzinetank. De luchttoevoer bij de tankdop is kleiner dan het gasklephuis wegzuigt. Tijdelijke oplossing is de tankdop los, of de slang voor de ontluchtingsklep los.
Nu heb ik nog iets vreemds, op de stekker van de ontluchtingsklep staat continu 12V ook de massa is continu geschakeld. Als ik in Opcom de ontluchtingsklep activeer of deactiveer maakt dat geen verschil, wel krijg ik een foutmelding lage spanning als ik de stekker van klep los laat liggen.
Is nu alleen een nieuwe klep de oplossing, of klopt er ook iets niet in de aansturing van de klep?
Gemeten
Brandstoftank ontluchtingsklep.
Uitgelezen met
Opcom
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen