Gepost: 05-11-2018 13:59
Stan24
Autoservice Someren
Universeel
Lid sinds: 21-11-2007
478 bijdragen
Beste mensen wellicht kunnen jullie helpen.
We hebben een Astra in de werkplaats staan waarvan de distributie is versprongen. Dit is te wijten aan een verkeerd gemonteerde spanrol. De motor lijkt geen compressie te hebben en na het opnieuw monteren en op tijd zetten van de distributie geeft de motor niet thuis. Het gekke is wel dat de motor nu wel wel compressie lijkt te hebben en zelfs zwaar draait tijdens het starten (gaat traag rond ook met hulp accu),ook lijkt het of er niets klopt van de timing, maar deze is met behulp van de juiste blokkeerboutjes op tijd gezet. We zijn er vanuit gegaan dat de kleppen zo beschadigd zijn dat ze vastzitten in de geleiders. Na demontage van de cilinderkop valt er niets te zien aan de kleppen/zuigers. Ze dichten keurig af.(thinner blijft netjes op de klep liggen). Het valt me wel op dat de merktekens van de nokkenassen(waar de tandwielen in elkaar grijpen,aan de kant van het thermostaathuis) niet overeenkomen met de tekens op de lagerkap. Maar als er niets geraakt lijkt te zijn kan deze toch niet verspringen? Normaal zijn dit " piece of cake" problemen, maar hier sta ik voor een raadsel...Iemand een suggestie?
Bijgewerkt door marco12 op 05-11-2018 14:03
Bijgewerkt door marco12 op 05-11-2018 14:04
Bijgewerkt door marco12 op 05-11-2018 14:35
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken