Gepost: 01-11-2010 19:10
DiagnoseUniverseeltje
Diagnose Specialist
Garage van den Berg Plasmolen BV
Lid sinds: 02-12-2007
214 bijdragen
Goedenavond,
Vandaag een Opel Astra binnengekregen waarvan de dynamo defect was (diodebrug). Volgens de eigenaar is tijdens het rijden achtereenvolgens ABS, Airbag lampje gaan branden vervolgens viel de stuurbekrachtiging uit en vervolgens stopte de motor ermee. Men heeft een nieuwe accu gemonteerd maar de auto wilde niet meer aanslaan. Bij binnenkomst in mijn werkplaats heb ik de auto uitgelezen en een kar vol foutkodes passeerde de revue wat duiden op een lage boordspanning. Nu de dynamo vervangen is slaat de motor nog steeds niet aan. Ik heb net voor sluitingstijd nog even snel de meetwaardeblokken bekeken en hieruit blijkt dat de brandstofpomp niet wordt aangestuurd.(raildruk is ook te laag) Weet iemand of er nadat er met een veel te lage boordspanning is gereden en uiteindelijk de motor door deze lage boordspanning er mee is gestopt er weer iets vrij moet worden gegeven.
Foutmeldingen:
CIM CAN BUS geen communicatie DIS
IPC SG CAN BUS geen communicatie DIS
DIS Geen communicatie CAN BUS
ECU motor - Laaddrukklep- Lage spanning
- Uitlaatgasrecirculatie
- Circuit elektromagn.ventiel brandstofmeting
- Raildruksturing circuit elektromagnetisch ventiel: Bereik/prestatie(positieve afwijking
- Terugkoppeling gasklepactuator: Kans op defect raken
- Elektronische gasklepsturing lage spanning
Deze foutkodes komen na het monteren van de gerepareerde dynamo nog terug.
Uitgelezen met
Actia Multi-Diag en OP-COM
Foutcodes
zie topic
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen