Gepost: 01-04-2011 13:20
Lid sinds: 01-04-2011
5 bijdragen
Geachte collega's,
Nadat bij een Astra G Y17DT uit 2003 het oliepomptandwiel stukgelopen was heb ik de oliepomp, het oliepomphuis en het oliepomptandwiel vervangen voor nieuwe, originele onderdelen.
Er was op dit moment geen lekkage, alleen een stukgelopen pompas en tandwiel.
Na montage en proefrijden auto met klant mee gegeven.
2 dagen later komt de klant terug met olielekkage.
Alles gecontroleerd, olie komt áchter het pomphuis vandaan.
Dus absoluut niet via de pompas of krukaskeerring (welke beiden in het oliepomphuis bevestigd zijn.).
Alles schoongemaakt, ontvet en opnieuw van een kitlaag voorzien en hergemonteerd.
Helaas na wederom een dag of 2 wéér lekkage.
Wederom het hele verhaal herhaald, en wéér lekkage.
Alle kanaaltjes zijn vrij van kit of ander vuil.
Nu las ik hier op het forum dat er misschien 2 typen pompen zouden zijn.(?)
Misschien kan en wil diegene die hier meer informatie over heeft contact met mij opnemen via dit forum?
Graag jullie hulp en ideeën!
Groet,
Arno
Uitgelezen met
NVT
Foutcodes
NVT
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken