Gepost: 09-03-2006 23:21
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
het betreft een opel astra stationcar c14nz van 1995
klant komt met de auto voor een apk en nieuwe schijven en remblokken voor
deze auto was al op het ijzer aan het remmen
goed,nieuwe schijven en blokken gemonteerd en auto gekeurd was goed alleen rem verschil voor en achter
achter nieuwe remschoentjes gemonteerd en twee wielremcilinders van 17mm (cilinders beiden na gemeten) vervangen deze auto heeft kleine remtrommels
achter remmen zijn nu goed een verschil van _+- 10% ok dus
maar nu komt het probleem voor remmen een verschil van +-65%
dat is dus te veel
wat heb ik gecontroleerd ,de rem klauwen zijn gangbaar zitten niet vast is makkelijk terug te duwen zowel links als rechts
bijden hebben ze de zelfde diameter van 48 mm zit ook niet vast op de glijbussen(7 mm inbus bouten)rem systeem div. malen ontlucht geen lucht in het systeem ,er zitten bij deze auto geen rem drukregelaars op de hoofdremcilinder ook niet in de leiding rem slangen zijn vorig jaar al eens vervangen omdat deze haar scheurtjes vertoonden.
de nieuwe rem schijven zijn goed ontvet met tinner remblokjeszijn goed gangbaar in de remklauw en in gesmeert met koper pasta.
wat ik nu raar vind is dat tijden een proefrit de auto niet uit breekt met remmen of een nood stop. onbegrijpelijk met zo veel rem verschil op de remmenbank.
ook heb ik de auto anders om in de remmen bank gezet ,en toen had ik +-10% verschil ra ra.
toen dacht ik remcilinders van de remklauw zit verdraait . dan bedoel ik dan stukje weg gefreest vanaf fabriek ,nee dus gewoon rond gedraait.
je snap het al, ik zit met mijn handen in het haar en ik weet me even geen oplossing te bedenken voor dit probleem.
wie o wie heeft de oplossing voor mij.
met vriendelijke groet kawa
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken