Gepost: 25-03-2011 12:25
Lid sinds: 11-09-2010
218 bijdragen
P0400 (8) vastgelopen uitlaatgasrecirculatieklep
Dit is een egr klep zonder feedback , dus met 2 draadjes aangestuurd.
De luchtmassameter controleerd aan de aangezogen lucht of de egr klep opengaat .
Actuatortest met tech2 (test EGR) :
stationair toerental EGR niet aangestuurd - MAF 21kg/h
stationair toerental EGR aangestuurd - MAF 21kg/h
Conclusie :MAF sensor registreerd geen daling van de aangezogen lucht.
visuele controle op lekkage inlaatsysteem : ok!
Meten of EGR klep wordt aangestuurd : signaal van ECU ok!
Magneet klep demonteren van mechanische gedeelte , klepsteel gemakkelijk beweegbaar - ok!
klepsteel manueel ingedrukt - geen daling van aangezogen lucht.
Bij demontage is gebleken dat egr koeler volledig dicht zat met roet foto 1+2
Egr koeler volledig reingen , foto 3 (na reiniging )
Actuatortest met tech2 na reinigen (test EGR) :
stationair toerental EGR niet aangestuurd - MAF 21kg/h
stationair toerental EGR aangestuurd - MAF 9kg/h
motor lampje gaat niet meer branden en defectcode keert niet meer terug.
Deze wagen deed uitsluitend korte ritten ,en had in het verleden problemen met defecte injector.
Uitgelezen met
Tech 2
Foutcodes
p0400
Bijgewerkt door migi op 25-03-2011 12:26
Downloads (3)
- foto_1.jpg
- foto_2.jpg
- foto_3.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen