Gepost: 07-03-2017 21:09
Lid sinds: 09-11-2010
244 bijdragen
Goedenavond,
Een lang verhaal... ;)
Ik heb hier een Opel Combo binnen gekregen die ‘s morgens 20km heeft gereden en 's middags niet meer wil lopen.
Af en toe blijft de motor even stationeer pruttelen (het is net of de motor te weinig brandstof of lucht krijgt) maar zodra je gas geeft valt de motor uit, er komt blauwachtige rook uit de uitlaat.
De klant heeft pas getankt maar weet zeker dat er diesel is getankt, er is ook geen benzine lucht te ruiken.
We hebben eerst alle zekeringen gecontroleerd, die zijn allemaal heel.
Daarna hebben we het brandstoffilter vervangen, dit zonder resultaat .
Toen gecontroleerd of het roetfilter verstopt zat en zonder roetfilter gestart, ook zonder resultaat.
Ook hebben we gekeken of de inlaatklep open of dicht staat, die staat los dus lucht moet die kunnen aanzuigen.
Distributie timing gecheckt, dat staat ook allemaal goed.
Toen de auto weer geprobeerd, zonder Multi riem en toen bleek dat de motor stationeer makkelijk blijft lopen maar als je gas geeft loopt het toerental langzaam op naar 1500rpm.
Daarna de Multi riem gemonteerd en toen kwamen we erachter dat wanneer de dynamo moet laden de motor stilvalt (zo weinig vermogen heeft de motor).
We hebben de intercooler slang bij de inlaat klep (bij inlaat spruitstuk) losgehaald en toen gestart, wel viel ons op daar blauwe rook (uitlaat gassen uitkomt) maar dit zal via de EGR komen waarschijnlijk.
Wie heeft er nog tips of ideeën
Gemeten
Foutcode uitlezen en gereset (is niks van terug gekomen)
inspuit hoeveelheid volgens de Bosch kast: 10mm³ (bij een koude motor stationeer)
Uitgelezen met
Bosch KTS
Foutcodes
P0113, P1131, U3010
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen