Gepost: 23-05-2011 23:37
peterslot
Directeur / eigenaar
abc auto`s
Universeel
Lid sinds: 01-12-2008
3477 bijdragen
klant komt met het volgende probleem
de motor wordt onder het rijden te warm tot over de 100 graden
bij openzetten kachel wordt het iets minder volgens de klant
vorige week nog een nieuwe koppakking gezet ( koppakking goed gemonteerd dus niet op zijn kop)
de oude koppakking was behoorlijk weggevreten bij de 4 e cilinder
de auto is ook bij een andere garage geweest met dit probleem en heeft een reiniger in het koelsysteem gedaan
wat dus geen resultaat heeft opgeleverd
controle of de waterpomp werkt en bij gas geven stroomt er koelvloeistof met een goede snelheid door het pijpje in het reservoir
de thermostaat is eruit gehaald door de vorige garage waar hij in onderhoud is geweest
temperatuur is ook te hoog bij de radiateur dus die is niet verstopt
maar bij controle slaat de koelvin niet aan
blauwe stekker bij het thermostaathuis doorverbonden maar de koelvin slaat niet aan
ook de spanning gemeten op de stekker die op de koelvin gaat gemeten maar die krijgt geen spanning
zekeringen onder dashboard gecontroleerd en die waren goed
zekering van 50 amp onder motorkap links onder zwarte plastic blokje met groene relais`s gecontroleerd en was goed
maar hoe wordt de koelvin aangestuurd
gaat dat via in vd de relai`s onder de motorkap
hopelijk weet 1 van jullie hoe het elektrisch systeem in elkaar zit
gezien ik weinig tijd heb om uren te gaan zoeken naar het probleem
Gemeten
lazer temperatuurmeter op juiste temperatuur
gemeten met de snap-on op juiste temperatuur
Uitgelezen met
snap-on mt 2500
Foutcodes
geen
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken