Gepost: 09-09-2014 16:10
Lid sinds: 02-02-2010
35 bijdragen
Goedemiddag,
We zijn hier al een paar weken bezig met een corsa-c die problemen heeft met schakelen.
De auto kwam hier binnen met het probleem dat de bak niet wou schakelen .Er was geen comminucatie met de regeleenheid van de easytronic deze is samen de schakelactuator gereviseerd. Hierna startte de auto wel maar gaf hij problemen tijdens het rijden. Als je wegreed dan geeft hij direct een slip aan op de koppeling. deze staat in de ( - ) aangegeven. hoe harder je rijd hoe hoger deze word. Als je op de snelweg rijd rond de 120 km/h dan geeft hij een slip aan van -550. de temperatuur van de koppeling loopt op naar de 600 graden. vooral van zijn 4e naar 5e versnelling en terug geeft de bak een F aan. dit is denken wij icm te hoge temperatuur en slip die de auto denkt te hebben. De koppeling word naar ons idee niet warm en stinkt ook niet. de auto rijd verder ook prima.
P1700 ECM vraagt om onderhoud TCM
P1706 Te hoge temperatuur koppeling
P1710 Fout wielsnelheid
P1711 Geen signaal snelheidssensor LV wiel
P1712 Geen signaal snelheidssensor RV wiel
Tevens zijn ook de koppeling drukgroep, druklager, wielsnelheidssensoren (lv + rv) en de versnellingsbak ook vervangen ivm schade aan de tandwielen.
Uitgelezen met
Opel Tech 2
Foutcodes
P1700, P1706, P1710, P1711, P1712
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen