Gepost: 22-03-2013 22:49
Lid sinds: 07-02-2009
6015 bijdragen
Beste forumleden,
Graag jullie visie op onderstaand probleem:
Vandaag een auto binnen gekregen met een zo goed als zelfde klacht als onderstaand topic(ook van mij).rauw lopende motor,als diesel als motor warm word.
http://amtgarageforum.nl/opel/corsa/distributie-ketting-tips-34260.html
Nu is mijn vraag: hoe weet je nu zeker dat dit door opgerekte ketting komt,of spanner die op zijn eind zit?er zijn in dit geval ook GEEN foutcodes
Het geluid is wel iets anders als bij de andere ketting die ik gedaan heb maar wel bij koude motor geen problemen alleen als motor warm is begint rauw,als diesel te lopen.,dus waarom hoor je niks bij koude motor?dikte olie?
En is er kans dat het probleem(tijdelijk) word verholpen door andere/dikkere olie,en of een toevoeging aan de olie te doen?
als ik het goed herinner kan je niet zien of de spanner op zijn eind zit,er zit wel een grote torx plug aan de zijkant waar je een blokkeer naald in kan doen,waar kan je hier op de stand van de spanner beoordelen?
En in dit geval is het ook een auto van13jaar en wellicht de overweging om alleen de kettng te vervangen, MIGI gaf dit aan in andere topic. Maar als je diit gaat doen heb je dan zo een ketting pons nodig zoals je die gebruikt voor fiets kettingen open te maken? maargoed hier geen ervaring mee.
Uiteraard is het advies naar de klant voor complete set te vervangen maargoed
Alvast bedankt en een prettig weekend.
Gemeten
nvt
Uitgelezen met
nvt
Foutcodes
nvt
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen