Insignia timing storing na cilinderkop revisie

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Opel
Merk
Opel
Model
Insignia
Type
Insignia
Uitvoering
-
Bouwjaar
2009
Brandstof
Benzine
Reacties
10
Bekeken
809
Gepost: 13-05-2022 13:06
Professional

SSahlet


Anders/Overig

Lid sinds: 23-05-2021
4 bijdragen

Hallo,

 

ik heb een insignia met twee maal een cilinderkop revisie. Eerste keer was het vanwege een verbrande klep in cilinder 3. En dat was niet goed uitgevoerd omdat het na de revisie misfires had op alle 4 cilinders. 

Toen kwam de klant naar mij. Ik heb de kop lpg geschikt gemaakt en teruggeplaatst. Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van de timing tool. Nokkesassen juist gesteld, verstellers ook en cilinder 1 op tdc. Ik weet zeker dat mechanisch de timing goed moet zijn. Maar ik krijg een hele reeks met foutcodes. Schijnt dat de timing niet goed zou zijn. Maar dat heb ik dubbel gecheckt. Lijkt me sterk dat alle sensoren opeens kapot zijn en op hol slaan. 
De auto rijdt wel, maar met verminderde vermogen. Na een Tijdje rijden gaat de motorlamp branden en esp storing komt naar voren waarna hij in noodloop gaat.

Ik heb twee camshaft sensoren besteld en hoop daarmee uit te sluiten dat het aan die sensoren ligt  maar wellicht zoek ik het in de verkeerde richting.

 Als beginnende monteur hoop ik hier tips te krijgen in welke richting ik het moet zoeken.

 

Foutcodes

============1============== P0017 Raw code: 0017 ECU: Engine control unit Status: Confirmed OBDII: Crankshaft position/camshaft position, bank 1 sensor B - correlation ============2============== P0340 Raw code: 0340 ECU: Engine control unit Status: Confirmed OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction ============3============== P0016 Raw code: 0016 ECU: Engine control unit Status: Pending OBDII: Crankshaft position/camshaft position, bank 1 sensor A - correlation ============4============== P0068 Raw code: 0068 ECU: Engine control unit Status: GM failure record OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/mass air flow (MAF) sensor - throttle position correlation General Electrical Failures [0x00] ============5============== P0106 Raw code: 0106 ECU: Engine control unit Status: GM failure record OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - range/performance problem General Electrical Failures [0x00] ============6============== P0341 Raw code: 0341 ECU: Engine control unit Status: GM failure record OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - range/performance problem General Electrical Failures [0x00] ============7============== P0340 Raw code: 0340 ECU: Engine control unit Status: DTC supported by calibration, Current DTC, Test failed since DTC cleared, History DTC, Test not passed since current power up, Warning Indicator Requested OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction General Electrical Failures [0x00] ============8============== P0017 Raw code: 0017 ECU: Engine control unit Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC, Test not passed since current power up OBDII: Crankshaft position/camshaft position, bank 1 sensor B - correlation General Electrical Failures [0x00] ============9============== P0016 Raw code: 0016 ECU: Engine control unit Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, Test not passed since current power up OBDII: Crankshaft position/camshaft position, bank 1 sensor A - correlation General Electrical Failures [0x00] ============10============== P0068 Raw code: 0068 ECU: Engine control unit Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/mass air flow (MAF) sensor - throttle position correlation General Electrical Failures [0x00] ============11============== P0106 Raw code: 0106 ECU: Engine control unit Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, Test not passed since current power up OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - range/performance problem General Electrical Failures [0x00] ============12============== P0341 Raw code: 0341 ECU: Engine control unit Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, Test not passed since current power up OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - range/performance problem General Electrical Failures [0x00] ============13============== C0242 Raw code: 4242 ECU: ABS/EBCM/ESC Status: DTC supported by calibration, Current DTC, Test not passed since DTC cleared, Test failed since DTC cleared, History DTC, Test not passed since current power up, Current DTC since power up Opel: PCM indicated TCS malfunction General Electrical Failures [0x00]

Bijgewerkt door SSahlet op 13-05-2022 13:09
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen