Gepost: 24-02-2025 15:01
robby.de.roeck
Universeel
Lid sinds: 29-06-2014
7 bijdragen
Ik zit met het volgende probleem.
Een klant brengt zijn auto bij mij binnen voor een afkeur voor een te hoge roetwaarde.
Ik vervang de roetfilter en doe een additief in de brandstof om het brandstofcircuit extra te reinigen. Ook leer ik de roetfilter in met mijn Autel.
Na het plaatsen en programmeren is er weinig veranderd met de roetwaarde. Wat blijkt nu, de wagen is door een niet erkende "tuner" getuned. Deze ingreep heeft een invloed op de roetwaarde.
Nu heeft de klant zelf de wagen naar een Opel garage gebracht om deze terug origineel te laten zetten.
Na deze ingreep is de wagen enorm beginnen te roken.
Wat heb ik nu vastgesteld, de EGR was niet meer ingeleerd.
Ondertussen al wat proefritten gemaakt en is er geen rook meer zichtbaar (buiten het normale), maar blijft de roetwaarde nog steeds te hoog (9miljoen deeltjes)
Nu zou ik graag de parameters willen vergelijken met originele waarden om te zien waar nog de fout kan zitten.
Heeft er iemand per toeval de standaard parameters voor de injectie.
Alvast bedankt,
Robby
Uitgelezen met
Autel
Foutcodes
Geen foutcodes
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken