Gepost: 23-08-2023 17:28
joosthannes
After sales manager
Anders/Overig
Lid sinds: 11-06-2018
47 bijdragen
Bij deze wagen hebben we de motor vervangen door een 2dehands motor, de oude was te warm gelopen door een defecte waterpomp.
De wagen heeft echter maar weinig vermogen en is tam.
Storingscode p0101 Mass air flow sensor performance komt steeds terug tijdens een proefrit. Na een langere rit komt ook p0171 Fuel Trim system lean .
Gemeten
Ik stel vast dat tijdens de rit de gemeten luchtmassa niet overeenkomt met de berekende luchtmassa. Stationair een afwijking van +-10%, tijdens het rijden loopt dit verder op tot 50% of meer afwijking afhankelijk van de belasting, hoe hoger de belasting/geopende gasklep, hoe groter de afwijking.
Luchtmassameter vervangen=idem
gasklep overgebouwd van oude motor = idem
inlaatcollector overgebouwd van oude motor = idem
benzinedampklep vervangen = idem
inlaatcircuit controleren met rookmachine, niets gevonden
getest zonder lambdasonde om tegendruk van katalysator uit te sluiten, geen verschil
ook reeds met verschillende diagnosetoestellen de gasklep proberen aanleren, het is niet duidelijk las dat lukt, de gasklep blijft gewoon staan, ik zou denken dat ze toch eens open en dicht zou gaan?...
ondertussen ook van de 1ste inlaatcollector de wervelkleppen eens uitgehaald maar daar zie ik ook niets aan... Ik zou denken valse lucht, maar via waar?....
Uitgelezen met
lanch, autel, hella gutman, delphi
Foutcodes
p0101 Mass air flow sensor performance
p0171 Fuel Trim system lean
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken