Gepost: 15-04-2011 22:27
Remco
After sales manager
Dealer
Lid sinds: 01-10-2009
289 bijdragen
Goedenavond,
Bovengenoemde auto is vanmiddag met sleepdienst binnen gekomen. Tijden rit op snelweg is de motor te heet geworden en reageerde niet meer op het gaspedaal. Auto had 2 koelvloeistoflekkage's. te weten de waterpomp en een slangetje op het thermostaathuis. Bij controle van het oliepijl stond deze 2 cm boven maximum! ( vermoed lekke koppakking ) Na beide lekkages verholpen te hebben en olie ververst te hebben de motor stationair laten draaien. Komt prima op temperatuur,rookt niet en loopt prima. Na 15 min wederom olie gepeild en deze staat alweer een halve cm hoger!! Koelvloeistofpeil blijft naar mijn idee stabiel. Denk echt een lekke koppakking of scheurtje in cilinderkop.
Is er iemand die uit ervaring en/of praktijk kan zeggen wat vaker voorkomt? Ik zou zeggen cilinderkop daar deze van aluminium is en de koppakking van staal wat mij sterker lijkt! Ik kan het mis hebben natuurlijk. Distributie ( 150.000 km of 10 jaar) moet ook gedaan worden naast aircopomp vervangen. Al met al aardig wat kosten.....
Alvast bedankt.
Remco
Gemeten
nvt
Uitgelezen met
nvt
Foutcodes
nvt
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen