Gepost: 05-01-2016 17:38
Biagnoze
Diagnosetechnicus
BG Car Service/ Renault - Alpine Antwerpen
Universeel
Lid sinds: 11-05-2015
20 bijdragen
Al enkele dagen bezig aan een Meriva.
Begon met foutcode op egr, gereinigd en opgelost.
Daarna blies hij lucht langs de flexibel,vervangen en roetfilter gereinigd.
Daarop kwam na enkele km's het motorstoringslampje branden en direct viel ook het vermogen weg. Uitlezen kwam dan uit op p0100,LMM. Aangezien dat quasi nooit kapot gaat volgens mij eerst het vacuümklepje van de turboaansturing vervangen. Foutcode weg van het dashboard en rijdt weer perfect...voor 1km... Simpel obd scannertje gaf geen foutcodes. Daarop dan toch maar eens een andere LMM gestoken, goed voor 1km en weer motorstoring.. Opeens geeft die dan p0107. Dat slaat dan weer op de sensor van de absolute druk in het spruitstuk. Die even eruit gehaald en hing millimeters dikke roet aan/in. Die even gereinigd maar weinig positief resultaat. Wanneer de originele LMM dan weer wordt gemonteerd geeft die weer geen fouten, enkel motorstoringslampje...
Iemand hier ervaring mee? Ik ben al te raden gegaan bij een andere garagist en die sprak van de gehele inlaatcollector te demonteren en te reinigen. (Lijkt me veel werk aangezien er zo weinig ruimte is en de hele paravaan er dan weer af mag?) Maar dat de echte oorzaak waarschijnlijk bij de injectoren te zoeken is. (Roetfilter zat potdicht en de gloeibougies zijn nog ok)
Opel (probleem)kenners die hier kunnen helpen?
Alvast bedankt!
Uitgelezen met
KTS, OBD Scantool
Foutcodes
P0100 & P0107
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken