Gepost: 24-10-2017 11:57
Jeroen318is
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 07-11-2012
96 bijdragen
Hallo,
Wij hebben een Opel meriva staan met het volgende dillema..
Klant gaf aan dat de tankmeter niet meer werkte, al gauw bleek dat het probleem in de tankvlotter zelf zat. Het printplaatje was gebarsten (wat opzich al vreemd is) maar omdat we verder geen afwijkingen konden vinden toch besloten een nieuwe tankvlotter te monteren. Nu is dit 2 dagen goed gegaan en weer het exact zelfde probleem doet zich voor.
En nu is het vreemde de printplaat(weerstandsplaatje waar de loper overheen loop) is precies op dezelfde plaatst gebarsten als de vorige keer (de originele en na de 1ste vervanging) Dus hier is wel meer aan de hand.. maar wat?
je ziet verder geen brand/warmte sporen op het printplaatje (ook wordt de vlotter niet warm in je hand)
Vlotter klemt ook niet tijdens montage/heeft voldoende bewegingsvrijheid
Tank trekt geen vaccuum
Bedrading (voor zover redelijk bereikbaar) in orde visueel als gemeten
Er staat een 12V spanning op wat mij normaal lijkt, volgens het schema van Bosch staat het vlotter element in serie: voeding vanaf Motor ecu en massa in BCM waarna het signaal naar instrumenten paneel gaat.
Ik vermoed zelf dat er een te hoge stroom door de print gaat als gevolg van een sluiting. Heb dit eerder meegemaakt bij een Peugeot in het elektrisch raambediening gedeelte, maar hier waren duidelijk brandsporen zichtbaar en verschroeide printbanen. dat is hier niet het geval.
Alvast bedankt!
Gemeten
Spanning over tankvlotter
Meetwaarden van ECU
Actuator test op brandstof pomp en tankmeter (instrumentenpaneel)
Uitgelezen met
Bosch KTS 590
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken