Gepost: 12-03-2009 21:24
Lid sinds: 06-03-2009
7 bijdragen
hallo
Ik heb een opel rekord 1700 uit 1969 de bedoeling is om deze auto helemaal te restaureren en om te bouwen. Heb zelf 5 jaar in de restauratie gewerkt dus weet wat me te wachten staat. Nu zit ik toch met een probleem. Aangezien ik de auto ook wil aanpassen op technisch gebied zoals abs , stuurbekrachtiging , 2.0 of 2.2 motor , van 4 bak naar automaat , airco , alles electrisch , leer enz enz. Nou wou ik eigenlijk een omega uit ongeveer 1997 als donor gebruiken. En daar het onderstel van overbouwen enzo. Ik neem aan dat gevolgen heeft voor de type keuring. aangezien ik niet van plan ben om hem bij de politie in te leveren na een paar jaar werk omdat ze het onveilig vinden zal hij wel opnieuw gekeurt moeten worden. Maar wanneer verlies ik mijn rekord kenteken en word het een omega. Zou ik bij wijze van spreken de bovenbouw van de omega er kunnen afhalen en dan de body van de rekord er op zetten. Heb ik dan een rekord met nieuw onderstel of een omega die omgebouwd is ? Ook i.v.m de wegenbelasting en lpg zo. Of is het simpel een kwestie van welk chassie nummer laat ik staan ?
Ik heb al een hoop gezocht op internet maar kan er eigenlijk weinig tot niks over vinden. Hopelijk zijn er hier mensen die van de regels op de hoogte zijn of er ervaring mee hebben. Bij de rdw zijn ze ook niet echt behulpzaam op dit gebied. Je word gauw afgeschilderd als een prutser die hun tijd verprutst.
ik weet dat er behoorlijke kosten aan zitten heb bedragen van 2000 tot 3000 euro gehoord voor de keuring kan dat kloppen ??
hoop van jullie te horen
met vriendelijke groet joffry
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken